2012. április 27., péntek

Déli Nap Szálló

Szállodai élményeimet tovább gazdagította a neves Southern Sun Hyde Park Hotel Johannesburgban.

Már az elején siketült a személyzetnek elvágnia magát azzal a kérdéssel, hogy kolléganőmmel duplaágyas vagy külön ágyas szobát kérünk. Kétségsem fér hozzá leszbinek néztek minket. Végülis siketült megoldani és a foglalásnak megfelelően külön szobát kaptunk.
Mivel nem minden nap jár az ember Johannesburgban szerettünk volna látni valamit a városból. Sajnos erre nem került sor, mert mire személyes kapcsolatba kerültünk egy szervezővel túl késő lett ahhoz, hogy aznap bármi programot szervezzenek. Hát így esett, hogy maradt a vasárnapi luxus szafari.
Viszont ha nincs program valamivel el kell magunkat foglalni, hát kértünk internet hozzáférést és nem is olcsón 325 (s)ZAR-ért fejenként hozzá is jutottunk és örültünk, hogy legalább kommunikálhatunk a külvilággal.
Örömünket hétfőn siketült porig rombolni, azzal hogy kiderült napi 2 óra ingyen internet jár a törzsvedégeknek... És kiderült, a cégünk törzsvendégnek számít, tehát mi is... Ezt követően próbáltunk alkudozni, mivel erről a lehetőségről nem tájékoztattak, pedig tisztán láthatták a rendszerben,hogy a foglalás kitől jött és hogy nekünk járna ez a lehetőség. Kompenzációt nem sikerült kicsikarni. Pedig már elképzeltem magam aznap este, hogy kiiszom a bárt a vagyonából az úszómedence mellett. Hát nem jött össze.

Következő meglepetés szerda este ért, amikor is becsiccsentve visszaértem céges vacsoráról a szobába. Egy kedves levél várt a szálloda értékesítési menedzserétől, miszerint túl léptük a hitálkártya engedélyezési keretét és rendezzem a tartozást haladéktalanul, különben kilakoltatnak. Ilyedtemben lerohantam a recepcióra és megkérdeztem, hogy most rögtön intézzem, vagy esetleg várhat másnap reggelig. Erre jött a következő kérdés: Betuttam még jutni a szobába? Mit gondol hogy találtam meg a levelet amit a szobában hagytak? és különben is minden előzetes figyelmeztetés nélkül képesek lettek volna blokkolni a záramat...
Végül megállapodtunk abban, hogy mivel még bejutok a szobába elég lesz másnap reggel rendezni a számlát.

Másnap jól lakva, kipihenve lefáradtam a recepcióra, hogy eleget tegyek fizetési kötelezettségemnek. Elém toltak egy minta számlát, hogy ellenőrizzem minden rendben van-e. Hát nem volt... A számláról kiderült, hogy előző nap taxiztam és ott vacsoráztam mindösszesen 450 (s)ZAR- ért... Mondtam, hogy hacsak nem alvajáró vagyok akkor ez bizony tévedés. Ekkor ért a meglepetés: a recepciós szemrebbenés nélkül törölte a tételeket a számláról mindenféle ellenőrzés nélkül. Még jó hogy nem előző este kellett mindezt rendeznem amikor is a bor hatása alatt átsiklottam volna ezeken a tételeken. Elképesztő, hogy egy jónevű szálloda dolgozói ilyet megengednek maguknak.

A kellemetlenségek sora ezzel még nem ért véget.
Pénteken a kijelentkezés szimplán fél órás procedúra lett azzal, hogy megbonyolítottam a fizetést még egy éjszaka előre fizetésével.
Elkezdtek kérdezgetni, hogy milyen reggelit óhajt az illető, aki marad. Természetesen mondtam, hogy a szokásosat, ami elérhető a szálloda éttermében minden reggel. A válaszom nem volt kielégítő a számukra és úgy döntöttek, hogy akkor felszámolják a drágább reggelit. Nem is értettem a diskurzust, mert hogy az elmúlt 5 napban a kutya nem kérdezte, hogy mit ettünk... Majd kezembe kaptam a minta számlát az egy éjszakáról ami 160 (s)ZAR-ral több volt mint az elmúlt éjszakákért fizetett összeg. Cselt sejtve rákérdeztem, hogy az árnak nem kellene tartalmaznia a reggelit, mert hogy az elmúlt napokban ezzel nem volt probléma. Egy fél szempillantást vetettek a monitorra és kiderült, hogy olyan kategóriás vendégek vagyunk akiknek tartalmazza a szoba ára a reggelit... Hogy ez milyen meglepő, már megint le akartak nyúlni.
Eddigre viszont már leemelték a pénzt a hitelkártyáról. Kb 10 percig próbálkoztak visszatenni, míg végül a kézenfekvő megoldással elő álltak, és kp-ban visszaadták.

Ezek után sikeresen megkaptam a számlát és viszont nem látást intettem...